A súly és a gyermek utáni vágy

Nem kell feltétlenül ideális testsúllyal rendelkeznie ahhoz, hogy teherbe essen, hiszen a legtöbb nő esetében a termékenységet néhány kilónyi felesleg nem befolyásolja. Amit viszont sokan alábecsülnek: Az alultápláltság hátrányosan befolyásolja az Ön termékenységét, és a teherbe esés elmaradásának oka lehet. 

mérlegHa az Ön BMI-je 25 felett van, a testsúlya hátrányosan befolyásolhatja termékenységét. Ebben az esetben keressen hivatásos segítséget, ahelyett, hogy ellenőrzés nélkül éhezzen. Sok diéta nem kiegyensúlyozott, és hátrányosan befolyásolja a fogamzásképességet. Forduljon tapasztalt táplálkozási tanácsadóhoz, aki meg tudja Önnek mutatni, hogyan fogyhat le egészséges módon. A túlsúlyra emellett más okokból is ügyelni kell: A petefészkek  nagyobb mennyiségű zsírt raktározhatnak el. Így nem kerül sor több peteérésre, és az Ön hormonális egyensúlya kibillen. Ezen kívül a túlsúlyos nőknél nyilvánvalóan gyakrabban fordul elő koraszülés, mint a normál súlyú nőknél. 

 

Kis változás –nagy hatásbmi-gyermek-utáni-vágy-terhesség

Az Ön motivációjához:

A fogamzási nehézségekkel és 25 feletti BMI-vel küzdő nőknél már 5 – 10 %-os súlycsökkenés is sok szempontból javíthatja a teherbe esés esélyeit. A túlsúly csökkenése gyakran vezet egészen természetes  terhességhez, és az egyik legfontosabb tényező a gyermek utáni vágy kezelése során. 

 

A BMI-képlet

A BMI-t (Test-Tömeg-Index) a következő képlet alapján számolhatjuk ki:

BMI = kg/m⊃2

Példaként kiszámoljuk egy 1,65 m magas és 80 kg súlyú nő BMI-jét:

magasság x magasság: 1,65 x 1,65 = 2,7225

súly/eredmény: 80 : 2,7225 = 29,38

 

A BMI ennek a nőnek az esetében tehát: 29,38

Tekintse át a BMI-skálát. http://hu.wikipedia.org/wiki/Testt%C3%B6megindex

 

Alultápláltság és termékenység

A jelentős súlyhiány (18 vagy kisebb BMI) szintén ciklus-rendellenességekhez vezethet. Gyakran társul mellé kísérőjelenségként a peteérés, sőt a menstruáció kimaradása. 

Alultápláltság esetén különösen arra kell ügyelni, hogy minden fontos tápanyagot megfelelő mennyiségben magunkhoz vegyünk. Lényeges, hogy bizonyos mennyiségű zsír is lerakódjon, mivel a nemi hormonok termelődéséhez és anyagcseréjéhez zsírra van szükség 

Ha hízni szeretne, mivel az az érzése, hogy csekély súlya hátrányosan érinti a fogamzási képességét, tegye azt egészséges módon. Ne nyúljon a kalóriában gazdag, de tápanyagban szegény élelmiszerekhez. 

 

Nem található termék a megadott feltételekkel.