Tápanyagok és termékenység

bevásárolótáskaÖsszeállítottunk egy listát, amelyben megtalálja a termékenységéhez fontos tápanyagokat, és ugyanakkor megtudhatja azt is, mely természetes élelmiszerekben fordulnak elő. 


 Mit támogat Mi tartalmazza Tápanyag

a méhnyak-váladék konzisztenciája,

a spermiumok minősége

paprika, brokkoli, citrusfélék,

paradicsom, bogyós gyümölcsök,

burgonya, spenót

C vitamin

a nemi sejtek és az embrió fejlődése,

női nemi hormonok termelése 

tojás, sárga gyümölcsök és zöldségek,

tej és tejtermékek, zöld leveles zöldségek, hal

A vitamin

peteérés (a C vitaminnal együtt),

a nemi sejtek és az embrió fejlődése

tojás, leveles zöldség, diófélék,

búzacsira, hidegen sajtolt olajak

E vitamin

fontos a spermiumok minősége és

mennyisége szempontjából 

hal, tojás, tej, vaj, napfény D vitamin

nemi hormonok termelése,

nemi sejtek és az embrió fejlődése

brokkoli, spenót, káposzta,

karfiol, endívia, élesztő, paradicsom,

narancs, szójabab, petrezselyem

folsavak,B6 és B12 vitamin

Pajzsmirigyhormonok termelése és

így fontos a ciklus szabályozásához

(valamint a magzat fejlődéséhez)

jódozott étkezési só, tengeri só,

tengeri hal, fejes saláta,

saláta, zsázsa, tojás

jód

termékenység

(hiánya növeli a koraszülés kockázatát)

hús, hal, tojás, zöld leveles zöldség,

brokkoli, száraz gyümölcsök, cseresznye

vas

véralvadás az anyánál és a gyermeknél,

hormonegyensúly, a spermiumok minősége

és mennyisége

gabona, zöld leveles zöldség,

szardínia és mészvázas állatok,

tej és tejtermékek

kalcium

a termékenység általában

zöld leveles zöldség,

hüvelyesek, tofu, banán

magnézium

menstruációs ciklus, a magzat növekedése

és sejtosztódása, spermiumok,

tesztoszteron-termelés

hal, a tenger gyümölcsei, tojás,

teljes őrlésű termékek, hüvelyesek,

gyömbér, gomba, hús

cink

 

Folsavhiány

Folsav & gyermek utáni vágy: A Német Táplálkozási Társaság nehezményezi, hogy a 25 és 51 éves kor közti nők gyakran szenvednek úgynevezett mikro-tápanyaghiányban. Feltételezi, hogy ennek oka részben a fogamzásgátlás elleni tabletta, amely különösen a folsav és a jód felvételét redukálja. Holott éppen ezek azok a tápanyagok, amelyek fontos szerepet játszanak a termékenységre (és a még meg nem született gyermekre) nézve.

 

Szedjen folsavat a gyermek utáni vágy időszakában

A terhes nőknek már évtizedek óta rutinszerűen egy folsav-preparátumot ajánlanak, mivel ez támogatja a gyermeki sejtek felépülését az anyaméhben, és megelőzi az ún. neurális csőeffektust (az ún. nyitott gerinc) az újszülötteknél. Folsavat elsősorban a brokkoliban, a káposztában, karfiolban, spenótban, endíviasalátában, petrezselyemben, paradicsomban, szójamagban, de a tojássárgájában és az élesztőben találunk.A folsavat a táplálkozással csak elégtelen mennyiségben lehet felvenni vagy hiányosan lehet átalakítani 

Az orvosok ezért azt ajánlják a gyermekre vágyó nőknek, hogy már a teherbe esés előtt szedjenek folsav-tablettákat. Ezzel biztosítják az embrió kielégítő ellátását is a terhesség korai szakaszában. Különösen azok a nők szenvednek észrevétlen folsav-hiányban, akik hosszabb időn keresztül szedték az antibébi tablettákat. A megfelelő preparátumoknak mai ismereteink szerint 800 yg folsavat, ebből 400 ug metafolint,a folsav biológiailag aktív formáját kellene tartalmazniuk. Folsavpreparátumok szabadon kaphatók minden gyógyszertárban és sok drogériában. 

 

A jód fontos a hormonok számára

Jód & gyermek utáni vágy: Németország déli része szűkölködik a jódban. Ha Ön itt él, több jódot kell fogyasztania, hogy jól működjön a pajzsmirigy – és ezzel együtt az Ön hormontermelése, és a születendő gyermek ideg- és agysejtjei jól fejlődhessenek. Használjon jódozott étkezési sót vagy tengeri sót, egyen rendszeresen tengeri halat, salátát, zsázsát és tojást. 

 

Vas a jó vérért

Vas & gyermek utáni vágy: Sok nő szenved vashiányban. A vashiány a legmarkánsabb a menstruáció révén bekövetkező vérveszteség miatt, illetve a terhesség idején. Vasat a táplálékon keresztül vehet magához. Javíthatja a szervezet vasfelvételét, ha étkezéskor narancslevet iszik. A narancsban található C vitamin segíti a test vasfelvételét. Fogyasszon magas vastartalmú ételeket, mint a vörös húsok, hal és tojás. A gyógynövényboltban vagy a gyógyszertárban vastartalmú gyümölcslé-keverékekhez juthat hozzá, amelyek gyakran lényegesen jobban emészthetőek, mint a tiszta vaspreparátumok.  

 

Kalcium a csontoknak

Kalcium & gyermek utáni vágy: Az általunk elfogyasztott táplálék többnyire elegendő mértékben ellátja testünket kalciummal. Mindazonáltal a születendő gyermek már az anyaméhben eltöltött negyedik héttől kezdve, azaz már a pozitív terhességi teszt előtt emelt adag kalciumot igényel az anyai szervezetből csontjai és fogai fejlődéséhez. Ennél az oknál fogva megéri már most sok kalciumot fogyasztani. Elsősorban a tejet és a tejtermékeket ajánljuk, bár esetenként ezek emésztése nehezebb. Nagyon sok kalciumot tartalmaz a gabona, a zöld leveles zöldségek, a pitypang, a szardínia és a mészvázas állatok is. Ezen kívül kalciumban gazdag ásványvíz fogyasztásával extra adag kalciumhoz juthat. 

 

A D vitamin és a nap

D vitamin & gyermek utáni vágy: A D vitamin a zsírban oldódó vitaminokhoz tartozik, amelyek csak zsírral kombinálva hatékonyak. Egyen hát vajat és halat, és igyon tejet! Ahhoz, hogy elegendő D vitaminhoz jusson, rendszeresen a szabadban kell tartózkodnia, és sok napfényt kell elraktároznia. Mivel a D vitamin szabályozza a kalciumháztartást, a csontok stabilitásáért is felelős.  

Nem található termék a megadott feltételekkel.